Κορονοϊός: Συμβουλές ασφαλείας για ασθενείς και ιατρούς κατά την εξέταση
Η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού απαιτεί τόσο από τους ασθενείς όσο και από τους γιατρούς να παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα για να περιορίσουν την εξάπλωση του. Είτε είστε ασθενής που θέλει να προγραμματίσει το ιατρικό του ραντεβού είτε είστε γιατρός, είναι σημαντικό να ενημερωθείτε για όλα τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει παρθούν για μια ασφαλή επίσκεψη και εξέταση στο ιατρείο.
Ασθενείς:
Προετοιμαστείτε κατάλληλα
Πριν κλείσετε ραντεβού, καλέστε την κλινική ή το ιατρείο για να μάθετε ποια μέτρα λαμβάνονται για να διατηρηθεί η ασφάλεια των επισκεπτών.
Ελέγξτε πληροφορίες σχετικά με:
Απαιτήσεις σχετικά με τη μάσκα από το προσωπικό και τους επισκέπτες
Πρωτόκολλα καθαρισμού και μέτρα απολύμανσης για τις αίθουσες εξετάσεων, τους χώρους αναμονής, τις τουαλέτες, τους ανελκυστήρες και άλλες επιφάνειες που αγγίζονται συχνά
Πρακτικές κοινωνικής απόστασης στη γραμματεία, στους χώρους αναμονής και στις αίθουσες εξετάσεων
Περιορισμοί στον αριθμό ατόμων που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα στην κλινική ή στο ιατρείο
Έλεγχοι θερμοκρασίας σώματος για το προσωπικό και τους επισκέπτες σε όλες τις εισόδους
Ειδικά μέτρα, απομόνωση ή οδηγίες για άτομα που έχουν ή μπορεί να έχουν COVID-19
Οργανώστε τις συνταγές σας
Εάν χρειάζεστε μια νέα συνταγή ή θέλετε να ξαναπάρετε την υπάρχουσα, εξετάστε το ενδεχόμενο παραγγελίας μέσω mail. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για την περίπτωση αγοράς μεγαλύτερων προμηθειών των φαρμάκων σας, για να χρειαστούν λιγότερες επισκέψεις στο φαρμακείο.
Πριν κατευθυνθείτε στην κλινική / στο ιατρείο
Λίγο πριν από την ημέρα του ραντεβού σας, ενδέχεται να λάβετε μια κλήση από κάποιον στην κλινική ή το ιατρείο, για να ρωτήσουν εάν έχετε συμπτώματα COVID- 19, όπως πυρετό, βήχα και δύσπνοια. Εάν έχετε συμπτώματα, μπορεί να σας δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες. Κάντε ερωτήσεις για απορίες που μπορεί να έχετε σχετικά με τις διαδικασίες ασφαλείας. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να ρωτήσετε εάν η κλινική μπορεί να στείλει τα αποτελέσματα σας ηλεκτρονικά ή μέσω ταχυδρομείου.
Στην κλινική / στο ιατρείο
Κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στην κλινική ή το ιατρείο:
Φορέστε μάσκα προσώπου. Εάν δεν έχετε, είναι πολύ πιθανό η γραμματεία να μπορεί να σας παρέχει μια.
Πλύνετε τα χέρια σας με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα ή χρησιμοποιήστε απολυμαντικό χεριών πριν ή μετά την επαφή με οποιεσδήποτε επιφάνειες, όπως στο χώρο αναμονής.
Αποφύγετε να αγγίξετε το πρόσωπό σας, συμπεριλαμβανομένων των ματιών, της μύτης και του στόματος.
Καλύψτε τον βήχα ή το φτέρνισμα με ένα χαρτομάντηλο (και πετάξτε το άμεσα) ή με τον αγκώνα σας.
Κρατήστε αποστάσεις. Προσπαθήστε να βρίσκεστε 2 μέτρα μακριά από τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους στην κλινική. Ορισμένες κλινικές και ιατρεία έχουν σημάδια στο πάτωμα για να βοηθήσουν τους επισκέπτες να διατηρήσουν τις αποστάσεις.
Προσπαθήστε να αποφύγετε την επαφή με επιφάνειες που αγγίζονται συχνά, όπως πόμολα και τα κουμπιά του ανελκυστήρα. Ενώ καθαρίζονται τακτικά, υπάρχει ακόμα η πιθανότητα να έχουν μικρόβια. Φορέστε γάντια ή χρησιμοποιήστε χαρτί για να ανοίξετε τις πόρτες και να πατήσετε τα κουμπιά του ανελκυστήρα. Εάν πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια επιφάνεια αφής ή να αγγίξετε μια συχνά χρησιμοποιούμενη επιφάνεια, πλύνετε τα χέρια σας ή χρησιμοποιήστε ένα απολυμαντικό χεριών αμέσως μετά.
Πληρώστε ανέπαφα
Όταν έρθει η ώρα, πληρώστε ανέπαφα. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μόλις πληρώσετε, χρησιμοποιήστε απολυμαντικό χεριών και όταν φτάσετε στο σπίτι, πλύνετε καλά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό.
Γιατροί:
Ο απαραίτητος ιματισμός
Εσείς οι ίδιοι, το προσωπικό και οι ασθενείς είναι σημαντικό να φοράτε τον απαραίτητο εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της αναμονής αλλά και της εξέτασης. Η προστατευτική μάσκα είναι υποχρεωτική, ενώ καλό είναι να χρησιμοποιούνται γάντια και ποδονάρια. Πολύ χρήσιμο είναι επίσης και ένα θερμόμετρο ανέπαφης μέτρησης.
Αποκλείστε τις επισκέψεις ασθενών χωρίς ραντεβού
Δημοσιεύστε με σαφήνεια την πολιτική σας για άτομα που δεν έχουν κανονισμένο ραντεβού έξω από την πόρτα του ιατρείο σας, στην ιστοσελίδα και τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ενημερώστε κατάλληλα το προσωπικό
Αναφέρετε με σαφήνεια τις απαιτήσεις υγείας στο προσωπικό σας. Για παράδειγμα, ο υπάλληλος πρέπει να γνωρίζει ότι δεν θα πρέπει να παρίσταται στη δουλειά εάν έχει πυρετό, έχει χάσει την αίσθηση της γεύσης ή της μυρωδιάς, έχει άλλα συμπτώματα του COVID-19 ή είχε πρόσφατα άμεση επαφή με άτομο που έχει διαγνωστεί με COVID-19.
Κάνετε τις απαραίτητες ερωτήσεις πριν τα προγραμματισμένα ραντεβού
Πριν ένας ασθενής παρουσιαστεί για το ραντεβού του, είναι σημαντικό να μάθετε εάν έχει ή δεν έχει συμπτώματα κορονοϊού. Εάν έχει, εξετάστε το ενδεχόμενο να πραγματοποιείτε ηλεκτρονικά ραντεβού.
Ενισχύστε τη ρουτίνα καθαρισμού
Βελτιώστε και κάνετε πιο συχνές τις διαδικασίες καθαρισμού όλων των κοινόχρηστων χώρων του ιατρείου, με τα κατάλληλα προϊόντα, όπως αντισηπτικά, χλωρίνη και απολυμαντικά επιφανειών.
Εφαρμόστε την πολιτική ενός μόνο συνοδού
Ζητήστε από τους ασθενείς να έχουν μόνο 1 συνοδό μαζί τους κατά τη διάρκεια του ραντεβού, ο οποίος θα πρέπει πρέπει επίσης να φορά μάσκα.